پخش زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
English عربي
3564
-
الف
+

«انقلاب اسلامی» موضوع جشنواره «سینمای ایران»

هفتمین سال جشنواره «سینمای ایران» در پاریس برگزار می‌شود.

هفتمین سال جشنواره «سینمای ایران» در پاریس برگزار می‌شود.

به گزارش آی‌فیلم به نقل از خبرگزاری صبا، امسال هفتيمن سالي است كه جشنواره‌ «سينمای ايران» در پاريس برگزار مي‌شود؛ جشنواره‌اي كه به همت نادر تكميل‌همايون و جمعي ديگر از سينماگران و سينمادوستان ايراني و فرانسوي پايه‌گذاري شد و حالا نه فقط بين ايراني‌هاي مقيم فرانسه كه بیشتر بين سينمادوستان فرانسوي جايگاه ويژه‌اي دارد. 

اين جشنواره هر سال در دو بخش تماتيك و نمايش فيلم‌هاي روزِ سينماي ايران برگزار مي‌شود. جشنواره‌ در سال‌های گذشته در بخش تماتيك سراغ يكي از موضوع‌ها يا ژانرهاي برجسته سينماي ايران مانند جنگ، كمدي يا عشق رفته است و فیلم‌های برگزیده در هر حوزه را به نمایش گذاشته است. 

امسال هم به مناسبت چهل سالگی انقلاب نمایش تعدادی از مهم‌ترین آثار ساخته‌شده در اولین سال‌های بعد از انقلاب در دستور کار قرار گرفت و با همكاري فيلم‌خانه‌ ملي ایران برای اولین بار امکان نمایش نسخه‌هاي ترميم‌شده‌ چند فیلم از جمله «ناخدا خورشيد»، «براي آزادي» و «نار و ني» در پاریس فراهم شده است. امسال در بخش مرور سینمای روز ايران هم «مغزهاي كوچك زنگ‌زده»، «هتريك»، «آستيگمات»، «هم‌چنان كه مي‌مرديم» و «رونا مادر عظیم» نمايش داده خواهد شد و در بخش مستند بهمن كيارستمي با مستند «منير» در اين جشنواره حضور خواهد داشت. علاوه بر ۲۱ فیلمی که امسال در این رویداد سینمایی به نمایش درمی‌آیند چند فیلمساز ایرانی مانند مصطفی سیاری، رامتین لوافی، جمشید و نوید محمودی، مجیدرضا مصطفوی براي معرفي فيلم‌ها و گفت‌وگو با تماشاگران در اين جشنواره حضور خواهند داشت. علاوه بر اين یحیی نطنزی نويسنده، مترجم و منتقد سينماي ايران براي معرفي و نقد فيلم‌هاي بخش تماتيك جشنواره حضور خواهند داشت. هفتمین دوره‌ اين جشنواره از روزهاي ۲۲ تا ۲۸ خرداد (۱۲ تا ۱۸ ژوئن) در سينما نوول اودئون پاريس برگزار خواهد شد.

ه خ/ ص گ

نظر شما
ارسال نظر